Tipologia fizic-obiectiv-tactilă de cortex drept (forma de normalitate): Comportamentul mistic-tactil. Este mișcat de energii care curg interior și-i inundă întreaga existență. Încearcă să dea definiții lumii înconjurătoare folosind simțurile ca instrumente de relevare. Atinge rosturile lucrurilor cu finețe și cu o eternă vibrație. Crede că lumea este făcută din lumina taborică a începuturilor. Asemenea crede că ființa sa este un trup de lumină care se plinește pe sine prin relația subtilă care îl conectează la celelalte lumini. Absoarbe sensuri din orice prezență. Se roagă cu mâinile, atinge în eter taine numai de el știute. Îi place să valseze, să cânte, să-și umple ochii de culori și auzul de armonii. Este un artist al sunetelor, al formelor, al culorilor și al expresiei trupului: este muzician, pictor, sculptor, dansator; Are o imperturbabilă grație! E pedant, onest, orientat cu grijă spre relevanța detaliilor. În registrul acestei tipologii se află maeștrii iconari și taumaturgii. Tipologia fizic-obiectiv-tactilă de cortex stâng (forma patologică): Comportamentul fetișist. Are simțul proprietății. Este un arghirofil înnebunit de dorința de a atinge bancnotele, aurul, argintul, pietrele scumpe. Viața sa se rezumă la „a avea” sau „a nu avea”. Îi place să domine prin a-și face simțită prezența la modul extrem de presant. Este primul care întinde mâna spre celălalt pentru a-și da salutul și nu se sfiește să-și ia superiorul de umeri sau de braț pentru a-l convinge că și-a făcut apariția în decorul acestuia. Dominant, tupeist, nonconformist, arivist, cleptoman. Mizează pe propria imagine încercând o pedanterie ieftină, ușor bădărană. Poartă amulete, cruciulițe, talismane, brățări și lanțuri ostentative; crede în zodii, soartă și noroc. Este de o superstițiozitate tactilă – considerând că trebuie să poarte cu sine totdeauna un obiect, sau o categorie de obiecte pentru a-i fi asigurat succesul. Îi place să-și mângâie lucrurile, hainele, blănurile, mașina, recuzita casnică sau de serviciu, ca și cum și-ar lua adio pentru totdeauna de la lucrurile pe care s-a obișnuit să le însuflețească totdeauna cu bogata sa imaginație obiectuală. E în stare, în situații limită, să aleagă să salveze lucruri în defavoarea făpturilor vii, chiar în defavoarea oamenilor. Se înconjoară de nimicuri. Forma clinică a acestui comportament este tulburarea obsesiv-compulsivă legată de acumularea de bunuri, sau anxietatea ritualică, fetișistă. Tipologia contemplativ-vizuală de cortex drept (forma de normalitate): Comportamentul portant-spiritual. Tipul astenicului luminos. Temperament ascetic, interiorizat, desprins de interesul pentru imagistica lumii înconjurătoare. Vede lumea în rațiunile ei ultime, în sensuri și rosturi. Se descoperă pe sine în modestie, simplitate, bunătate și nevinovăție. Pentru el nu există lucruri, ci doar idei; nu există trup, ci doar duh; nu există evenimente, ci doar înțelesuri care decurg din evenimente. Este firav în cele din afară, dar robust în încredințări și înțelept la cuget. Nu crede în rostul cuvintelor multe. Iubește tăcerea și înțelege liniștea nu ca pe o absență, ci ca pe o fascinantă, eternă, imperturbabilă prezență. Știe cele ce vrei să spui, înțelege ceea ce nu reușești să alcătuiești în cuvinte, așteptându-te răbdător și altruist să te manifești. E văzător în duh și prevăzător peste timp. Spiritul său tăcut, interiorizat, dă falsa aparență a unei asprimi; deasupra chipului acestei asprimi răsare însă inocența unui suflet cald, abia-trezit din reveria copilăriei sale târzii. Inima lui are două definiții: iubirea și bucuria ingenuă a descoperirilor din slavă în slavă. Contemplativ, auster, mânat în același timp de o tandrețe tainică pogorâtă pe chip din înalturile duhului, apare ca o rază de lumină ascunsă subtil în desișurile unei păduri, luminând amănuntele aparent nesemnificative, precum gâzele și lichenii. Nu are idealuri cruciale, nu-și dorește vizibilitatea căpeteniei de oști. E umil pentru sine, însă luminos și pregnant conturat pentru o statură de înger. Tipologia contemplativ-vizuală de cortex stâng (forma patologică): Comportamentul portant-malefic. Tipul astenicului întunecat care obișnuiește a se reinventa pe sine. Are intuiția timpului, a locului și a avantajelor ce decurg din acestea. Este un spirit ascuțit, pătrunzător, iscusit în verdicte și definiții. Știe că se poate substitui inteligent oricărei identități credibile. Vrea să convingă, să cucerească inimi, vrea să se facă vizibil. Are pătrunderea specifică cunoscătorului, răbdarea și viclenia prădătorului, forța ariciului încolțit. Orice idee, orice situație, orice descoperire, are pentru sine valoare sau nonvaloare funcție doar de avantajele sau dezavantajele de imagine. Vede cu luciditate mutările din viitor; este strateg, ambițios, insolent, răzbunător, dar în aceste direcții se manifestă cu maximă prețiozitate. Cunoașterea pentru el este egală cu norma orgoliului, ori suma amorului propriu. Disimulează disprețul pentru ceilalți refugiindu-se în complexitatea riturilor unei minți care developează continuu roluri, rosturi, mutări și permutări de avantaje și contexte ideologice menite să-l pună în superioritate. Este egoistul perfect mascat în frunzișul preocupărilor recreativ-contemplative. În fond arta contemplativității sale este construită special spre a-i umili pe ceilalți cu potopul unor cunoștințe și simțiri din cele mai închipuite și mai greu de atins. Este farsorul prin excelență, mânat de aventura unor subtilități inteligente pe care dorește a le înmuia în sângele celorlalți. Este absent doar atunci când îl întrebi în avantajul tău; este rece, sticlos, indiferent; uneori mut de frământări și bântuieli lăuntrice. LG Comments are closed.
|
AuthorWrite something about yourself. No need to be fancy, just an overview. Archives
March 2024
Categories |